Wysokie stanowiska kierownicze wiążą się z większymi pieniędzmi, ale też z większą odpowiedzialnością. Najczęściej takie osoby zarządzają innymi i odpowiadają za ich pracę, a nawet za ich zatrudnienie, czy zwolnienie. Potrzebna jest mocna psychika, aby temu podołać.

Jak prowadzić trudną rozmowę?

trudne rozmowyW trakcie pracy zawodowej, każdy z nas się spotkał z przykrymi rozmowami, albo takimi, które wywołują u innych skrajne emocje. Takie rozmowy dotyczą głównie przekazania innej osobie, lub grupie osób, negatywnych informacji na temat firmy, jej rozwoju, wyników pracy podwładnych, czy informacji o czyimś zwolnieniu. Trudne rozmowy będą dużo łatwiejsze, kiedy zmienimy do nich nastawienie i odpowiednio się przygotujemy. Należy się skupić na pozytywach danej sprawy i starać się nie używać skrajnych określeń oraz nie unosić się emocjami. Jeżeli na przykład mamy długoletniemu pracownikowi przekazać wiadomość o jego zwolnieniu, należy podkreślić, że przygotowaliśmy dla niego bardzo dobre referencje, które ułatwią mu znalezienie nowej pracy. Przekazanie klientowi wiadomości o niezrealizowanym zamówieniu także nie jest prostą sprawą, bo może ona spowodować niekontrolowany wybuch emocji. Każdą taką rozmowę, trzeba przeprowadzać możliwie jak najłagodniej. Zawsze należy się szacunek naszemu rozmówcy i nie należy go oceniać, a jedynie pracę jaką wykonał. W pracy managera jest mnóstwo takich sytuacji, dlatego dobrze, żeby był on dobrze przygotowany na takie sytuacje, gdyż z jego pracy rozlicza go jego szef.

Szkolenia z trudnych rozmów są bardzo przydatne dla osób, które zarządzają innymi i pracują w dziale zasobów ludzkich. Trudna dyskusja nie zawsze taka musi być, bo to od nas samych zależy jak ją przedstawimy drugiej osobie i czy wywoła ona łzy, lub zdenerwowanie.